Hur man använder sig av den nya kundportalen
Vi på Gruvstaden är stolta över att presentera att vi nu med hjälp av ett samarbete med Real har en fungerande kundportal för både hyresgäster och blivande hyresgäster att kunna ta del av!
Vad är en kundportal?
En kundportal är en webbsida som ger möjligheten till kunder att utföra mer saker på ett enklare sätt. I det här fallet kan man med hjälp av antingen BankID eller ett lösenord logga in i portalen som hyresgäst för att:
- Se alla hyresavier och även kunna skriva ut dem
- Se alla sina hyresobjekt som parkering och lägenhet
- Kunna utföra felanmälningar via text för sina specifika hyresobjekt (Obs! Vi tar fortfarande emot samtal också)
Portalen ger även tillgång till dig, även om du är hyresgäst eller inte, att se alla lediga lägenheter under fliken ”lediga lägenheter”.
Hur gör jag en intresseanmälan?
Med den nya portalen kan man nu göra intresseanmälan för specifika lägenheter. Gå in på fliken för ”lediga lägenheter”, klicka dig in på den lägenheten som du är intresserad av och följ länken längst ner för att få tillgång till ett digitalt formulär för att fylla i din intresseanmälan. När du skickar in intresseanmälan kommer ett meddelande att konfirmera att vi har fått in din anmälan.